İçerde Ara

17 Haziran 2009 Çarşamba

MaxBlast 4 Harddisk Onarım Programı

Bu yazımda bahsettiğim gibi benim başıma gelenler sizin başınızada gelebilir. Böyle bir durumda karşılaştığınızda yapmanız gereken harddiskim bozuldu diye yenisi almak değil, harddiski onarmayı denemektir. İşte bu MaxBlast programı ile harddiskinizi ilk fabrika çıkışı gibi sıfırlayabilir, içindeki verileri komple kazıyabilir ve oluşan bad sactorleri temizleyebilirsiniz.

Programı buradan indirin(rar şifresi: www.pckoloji.com). Programı kullanabilmek için boş bir cd'ye ihtiyacınız var. Zira programı cd'ye boot olacak şekilde yazdıracağız. Yazdırma işlemi için varsa Nero kullanın, yoksa buradan CdBurnerXP'yi indirebilirsiniz.

Sırada MaxBlast'ı yazdırmak var. Bu anlatımı CDBurnerXp kullandığınızı varsayarak yapacağım. CdBurnerXp'yi açalım, karşımıza gelen işlem seçimi menüsünde ISO kalıbı yazdırı seçelim ve tamam'a tıklayalım.



Gelen pencerede Yazdırmak İçin ISO Kalıbı Seçiniz isimli bölümde indirdiğimiz MxBlst4W.iso kalıbını gösterelim, yazdırma hızını 8X e getirelim, yazdırma yöntemini Disc At Once olarak seçelim ve artık diski yazdırabiliriz.


Yazdırma işlemin ardından Maxblast4 harddisk kurtarma Cd'miz hazır olmuş olacak. Şimdi yapmamız gereken anakartınızın bios ayarlarına girip boot seçeneklerinden ilk sıraya CD-Rom'u almak olacak.

Bilgisayarınız Cd'den başladığında ilk karşınıza gelen "Starting Caldera Dr-Dos" yazısı oluyor. Ardından "Run Max Blast 4 from floppy or Cd [F,C]" sorusuna klavyeden "C"ye basarak devam ediyoruz, devamında karşımıza programın ana ekranı geliyor. Artık mouse'u kullanabiliriz. İngilizceyi seçerek devam ediyoruz.

MaxBlast 4 Ana Ekran;

İngilizceyi seçtikten sonra karşımıza gelen ekranda "Run Maxblast Installation Software"i seçin. Karşınıza kullanıcı sözleşmesi çıkacak Agree deyip kabul ettikten sonra çıkan uyarıya Yes deyin. Gelen ekrandan "Utilities"i seçin, karşınıza seçenekler çıkacak bu seçeneklerden "Zero Fill Drive(Full)"u seçin ve devam edin. Çıkan uyarılarıda kabul edin ve işlem tamam.

160 gb bir harddiskin işlemi ortalama 6-7 saat arası sürüyor. Bu işlemi gece yapmak daha mantıklı gelebilir, artık karar sizin.

14 yorum:

  1. slm lar ya ben bu programi yukledoim eger bir calismasa ye din beni:)))))))))

    YanıtlaSil
  2. arkadaşım ben söyle bir hata aldım command or filename not recohnized napabilirim ? yardımcı olursan sevinirim

    YanıtlaSil
  3. Arkadaşım command or filename hatası alıyorsan "c" değil "f" harfine bas. aynısını bende yaşadım.

    YanıtlaSil
  4. maxblast usb ye yazdıra bilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. .iso file olduğu için yapabilirsiniz diye düşünüyorum ama emin değilim.

      Sil
    2. nasıl yazacağız peki win 8 iso yu diske yazdıgımız gibi mi ?

      Sil
  5. hadd kafa atıyor onuda düzeltir mi.. ?

    YanıtlaSil
  6. c yerine f ye basarsak ne oluyor ?

    YanıtlaSil
  7. arkadaşlar birşey sormak istiyorum benim pc açılmıyor yinede bu programı kullanabilirmiyim

    YanıtlaSil
  8. Arkadaşım command or filename hatası alıyorsan "c" değil "f" harfine bas. aynısını bende yaşadım.

    Ben her ikisinede bastım yine aynı hatayı veriyor yardımcı olcak yokmu

    YanıtlaSil
  9. iyi demişsiniz, hoş demişsiniz de linki tıklayınca aşağıdaki yazılar çıkıyor. rica etsem linki tazeleyebilir misiniz acaba?

    Error!
    File not found.

    YanıtlaSil
  10. aşağıdaki yazılar çıkıyor. linki tazeleyebilir misiniz acaba?
    Error
    File not found

    YanıtlaSil