İçerde Ara

17 Haziran 2009 Çarşamba

Özür Dilerim :(

Yaklaşık iki haftadır blogumla ilgilenemedim, bu sebepten dolayı sizlerden özür dilerim. Blogumla ilgilenemememin sebebi ise mekanik bir arıza, yani harddiskim arızalandı.

160 GB'lik bir Seagate harddiskim vardı, durduk yere açılışta işletim sistemi hatası vermeye başladı, bilgisayarı kapattım ve 30 dk. sonra yeniden açmayı denedim, açıldı ve hiç sorun yok gibi görünüyordu. Harddisk tutarsız davranmaya başladı, ve daha önceki deneyimlerime güvenerek sorunun Bad sector'lerden kaynaklandığına karar verdim. Bad sector'ler diskin belirli bölümlerinde oluşan hatalar diyelim, bu hatalar harddiski formatlamakla yada biçimlendirmekle düzelmiyor.

Maxtor'un MaxBlast isimli bir harddisk onarım programı var. Onu internetten buldum Cd'ye yazdırdım ve programı çalıştırdım. 16o gb'lik harddisk için onarım süresi tam 7 saat sürdü. Akşam üzeri 18:00'de başlattığım program gece yarısı 01:00'de bitti. Sistemi yeniden kurdum, herşeyi yükledim güncellemelerini yaptım. 2 gün sonra, tekrar aynı hatayı alınca kafamda küçük sıyırıklıklar meydana gelmeye başladı.

Harddiski söktüm, attım çöpe. Yeni bir harddisk almam gerekti, iş yoğunluğundan onu almayada gidemedim. En sonunda paramıda denkleştirip bir harddisk almaya karar verdim. Topkapı Vatan Bilgisayar'dan 500 gb'lik Western Digital Caviar Black aldım, 130 lira ödedim. Bugüne kadar Samsung'dan ağzım yandı, Seagate'ten yandı, sırada Western Digital var umarım hakkını verir. Çok sessiz ve titreşimsiz çalışıyor. Gerçekten güzel bir harddisk 32 mb önbelleği var, sata2, 7200 rpm.

Bugünlerde harddisk almayı düşünüyorsanız kesinlikle tavsiye ederim. Ayrıca tıpkı benim gibi, bazen açılışta sorun çıkartan yada işletim sistemini donduran harddiskleriniz varsa MaxBlast ile kurtarmayı mutlaka denemelisiniz, hemen çöpe atmayın. Yakında sizlere MaxBlast programını nasıl kullanacağınızı burada anlatacağım.

Beni takip eden arkadaşlarımdan, gecikme için tekrar özür dilerim. İlginiz için teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder